Jag ska få en ny mobil! :D Men.. vilken? o3o



Börjar dagen med ett litet frågetecken!

Jag brukar få önska mig i princip vad jag vill av mormor i födelsedagspresent o julklapp, eftersom hon ändå inte gör speciellt mycke med sina pengar. Tidigare år har jag fått en bl.a en cykel och en gitarr c: Så ja, dyra presenter med andra ord!
Detta året velade jag mellan konståkningsskridskor, keyboard, ny elgitarr, förstärkare eller ny mobil. Jag bestämde mig slutligen för en liten förstärkare (eftersom jag inte kan gå runt o spela elgitarr utan.. det är ju galenskap!) som jag kan bära fram o tillbaks mellan mamma o pappa, och en ny mobil. Eller, det sista är jag väl snarare tvungen till.

Så nu så sitter jag o kollar på mobiler! Pappa tyckte jag kunde ta en sån här "modern" mobil, och inte alltid jaga efter det billigaste.. som jag var tvungen att göra förra året.. och det resulterade ju.. inte så bra.. >_>

SÅ, nu tänkte jag fråga er! Jag vill helst ha en Sony Ericsson, eftersom jag alltid haft det och tycker dom e bra. Men det spelar inte så jätte stor roll, om det finns andra som också e bra. Sen gillar jag inte att det bara är touch, så då vill jag alltså ha knappar. (Det är ända anledningen till att jag inte vill ha en iPhone. Mamma säger att dom e dåliga, pappa säger att det e den bästa telefonen han har haft.)

Har ni haft/har ni någon av mobilerna på bilden över? Har ni en mobil som ni tycker e bra, som inte finns på bilden? Vet du en mobil som e väldigt bra, som du kan rekommendera? Let me know! :3


Gillar mest den sista,
Men vill höra åsikter från en som har en sån innan jag köper den! :3

Kommentarer
Pastel skrev:


När det gäller xperia mobiler, tycker jag inte att du porde välja en x10 mini pro (med tanjentbord), det är inte så bra kvalité på tanjentbordet >.< Den andra xperia mini pro vet jag inte riktigt hur kvalitén är, men tycker att du borde åka till tex elgiganten eller liknande och känna på den, för att se hur den känns! xD Tycker att du borde satsa på en av de större xperia mobilerna (fast inte x8, den har jag, och den suger ><), eller en iPhone ^^



↑ Det blev en lång kommentar ^^'



Re: Ja, dropdown meny är awesome! >w<



hmhm x''D Jag var jätte blyg när jag började sjuan för det var skitläskiga nior då, men tycker att sjuorna sköter sig ganska bra nu, men ser inte fram emot när jag börjar nian och -99 börjar >< Dom som bor hos mig är väldigt kaxiga ._. då är det bra att vara lång (även fast ingen är rädd för mig ändå, alla säger att jag är för snäll ;;)

Datum:2011-11-15 Tid:10:52:47 Blogg: http://pastelfairy.blogg.se/
Pastel skrev:


Kände att kommentaren ovan blev lite lätt flummig... eheh.. x''D (jag vet också att det stavas tangentbord ._.) ♪♫♪

Datum:2011-11-15 Tid:10:54:00 Blogg: http://pastelfairy.blogg.se/
Vickie11 skrev:


Fin blogg! Jag har ne vit iPhone 4 och den är den bästa mobilen jag har haft. Så himla grymma!

Kram!

ps, titta gärna in på min blogg!:D

Datum:2011-11-15 Tid:11:06:54 Blogg: http://viickiiee.blogspot.com
Vilma skrev:


Jag ska få en iPhone 4 i julklapp, men jag ska ha en i svart, för smutsen syns runt knappen om du har en vit. Men iPhone är den bästa mobilen ever. Så jag hade valt iPhone! :)



Ps! Grym blogg! <3

Datum:2011-11-15 Tid:11:41:55 Blogg: http://wilmelina.devote.se
Ulrika Sandström skrev:


Va gärna med i veckans blogg! Glöm bara inte att läsa igenom inlägget innan du kommenterar att du är med!

http://usandstrom.blogg.se/2011/november/tavling-veckans-blogg-endast-kommentarer-2.html

(ursäkta om du inte gillar sånna här kommentarer)

Datum:2011-11-15 Tid:11:56:43 Blogg: http://usandstrom.blogg.se/
Nike skrev:


Jag har en Iphone 3GS och jag tycker den är väldigt bra och så men i bland, som du säger, längtar man efter knappar. Min kompis har den på mitten bilden och jag tror att hon tycker om den.

Kram! ^^

Datum:2011-11-15 Tid:13:35:27 Blogg: http://Kawaii-gullig.blogspot.com
Emine skrev:


KÖP INTE OK INTE sony ericsson experia x mini pro 10 eller vad det heter.

Hade två stycken av dem. Den första fick jag inte ha så länge eftersom den blev snattat och den andra hade jag i 6 månader och dem suger verkligen. touchen hänger sig, skit hårda knappar man får ont i fingrarna osv kan hitta 100 klagopunkter till ... men vad som helst inte den mobilen....

iPhone är mkt bättre min pappa har en och brukar använda den den är skön att skriva med, gratis internet, hackar inte eller är jobbig osv så aa...:D

Datum:2011-11-15 Tid:14:01:31 Blogg: http://smiile.devote.se
Rebecka skrev:


jag var som du innan jag skulle köpa en mobil att jag gärna ville ha med tangentbord men sen bestämde jag mig för att köpa en iphone och jag ångrar mig inte! man kan ju liksom vrida på den så blir tangentbordet större + man kan ha massa gulliga skal till :)

sen finns det även tangentbord som man kan sätta på iphonen, fiffigt va? :)

Datum:2011-11-15 Tid:16:40:15 Blogg: http://powderpink.webblogg.se/
Linnéa skrev:


IPHONE4!! Jag har en sån å den e grym. Men vet man ju aldrig om de andra är bättre. Men jag har iaf en iphone.

Datum:2011-11-15 Tid:17:00:50 Blogg: http://creativeness.blogg.se/
Ebbzzchan^^ skrev:


Själv har jag Xperia X8, och den är väldigt bra! Men ja, att den bara har touch är jobbigt, särskilt nu när jag börjat med vantar, och det går knappt att skriva med vantarna på... ;__;



Sv: DEN SYNS NU~! Så fiiin^^



ALDRIG, JAAAAAAAAAAAAAG!



Datum:2011-11-15 Tid:17:19:22 Blogg: http://ebbzzchan.blogg.se/
evelina skrev:


Har du kållat in Nokias N-serie? Min farbror har en N8 och den är superbra! Har kommit en ny modell, N9, av dem också, och jag har bara hört bra om den hittills! :) :)

Datum:2011-11-15 Tid:17:44:29 Blogg: http://ewenails.blogg.se/
Emelie - Crazynails skrev:


Välj inte xperia pro! Den är såå rutten jag dör.. Om du ska välja en touch tycker jag att du ska ta en iphone, eller ingen touch alls. Jag ångrar mig jätte mycket. Min är såå seg och kameran suger D:

Datum:2011-11-15 Tid:17:57:04 Blogg: http://crazynails.blogg.se/
Mamy :3 skrev:


KÖP INTE NÅN XPERIA MOBIL!!:O Några klasskompisar har Xperia och pekskärmen suger...-.-' Man kan surfa och spela spel mkt enklare på en iphone och det är lättare att ladda ned olika appar ;) ett tips är att köpa vantar som kan användas på pekskärmar på t.ex gekås (har ett par,de är asum :D ~)



Kramizar <3

Datum:2011-11-15 Tid:18:11:01
Johanna skrev:


Heej! ^^

jag har en xperia x10 mini PRO. Den e helt okej, men om jag va du skulle jag välja den nyare xperia Mini PRO (längst till höger) de har mycket skönare knappar och e mindre seg och så vidare ;) iPhone är ju oxå bra, men tangentbordet suger...

Datum:2011-11-15 Tid:18:46:46 Blogg: http://gladkrabat.blogg.se/
ellen skrev:


Jag har haft Iphone i 2 år och jag är väldigt nöjd. Har precis skaffat mig en ny dessutom. Jag kommer aldrig att ha en annan telefon. Den största fördelen med iphone är väl att den är så lätt att använda. Min bror har den x10 mini som du visar på bilden. Han gillar den inte och jag tycker den är jätte konstig.

Datum:2011-11-16 Tid:08:26:24 Blogg: http://ellencsordas.se
Marie skrev:


Jag har en iphone 3GS som äger :) det ända dåliga är att det inte finns någon kamera här fram, men iphone 4 har det :D

Datum:2011-11-17 Tid:08:40:30

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: