Ett långt, tråkigt inlägg om en gammal vän...


På den senaste tiden har jag tänkt mycket på en person som jag umgicks med ganska mycket förr i tiden. Jag började umgås med henne i skolan när vi började i samma klass i trean, men självklart hade jag hört talas om henne innan det. Det var inte precis några positiva rykten. Precis som de sa, så var hon lite jobbig. Hon älskade att starta bråk och slagsmål, men när hon inte höll på med sånt, så var hon riktigt rolig att "leka" med. (Misstolka mig inte x') Jag var till och med hemma hos henne ett par gånger. Vi hade ett intresse gemensamt, manga. Vi lånade böcker från biblioteket och satt o läste dom hemma hos henne, och vi ritade jätte mycket. Hon hade världens snyggaste rum, dum som jag var, så var det kanske därför jag älskade att vara där. (Jag var riktigt korkad när jag var yngre!) Trots allt hon kallade mig, allt hon gjorde, allt hon sa och alla gånger hon spottade på mig, tänker jag på våran vänskap som en bra sak nu i efterhand. Men nu, till det jag ville skriva om. Hennes familj/släkt är helt jävla störd. (Jag överdriver inte!) Finns bara en av dem som är ganska normal. Jag tänker inte nämna denna familjens efternamn, men jag lovar dig, alla i den familjen är helt dumma i huvudet. Så föds en liten flicka i den störda familjen. Självklart påverkas hon av sin familj. Jag tycker riktigt synd om henne, för hon är inte sån egentligen. Förutom det att hon är en riktig "bråkstake" och dessutom fjortis, så är hon så jävla fucking cool... O//O Jag kan inte riktigt beskriva det, men har alltid tyckts det. Jag orkar faktiskt inte ens försöka förklara x'D Förra året endast äcklades jag av henne, men nu har jag ändrat mig. (Hon har ju även förändrats sen dess) Idag hittade jag henne ensam i caféterian. Hon satt vid pianot, helt inne i sitt spelande. Hon märkte mig precis sekunden innan jag gick förbi henne, hon tittade upp på mig, och såg lixom... ledsen ut. Jag kommer fortfarande ihåg melodin som hon spelade... Kan riktigt föreställa mig hur mycket hon suttit vid sitt piano med tårar i ögonen. Jag saknar henne.

Kommentarer
tina skrev:


hur menar du? hah :D

Datum:2011-01-26 Tid:12:57:19 Blogg: http://tinisen.blogg.se/
Kokorochan skrev:


svar: här har jag köpt min:

http://www.kigurumi-store.com/shop/

det är en SS (summer/spring) jag har ^^



klart jag vet vem Hachikō är :D det är en väldigt berömd hund ^^ <3 det finns en gammal och en ny film om han också :) har sett den nya ^^ har också sett statyn av han i Shibuya ;) <3



jaha var det så du menade :P nej det behöver man inte ^^ de flesta håller i 1 år eller mer om man sköter dom bra :D



kramar<3

/kokorochan

Datum:2011-01-26 Tid:13:12:39 Blogg: http://kokorochan.blogg.se/
美杏花ちゃん - BiancaChan skrev:


SV: Hahah XD Kolla upp det, det finns säkert ;D Japanska är så himla roligt~ O<33

Åh uppcon! Dit har jag velat fara men jag kan inte för jag är för liten XD Men om jag har tur får jag åka när jag går i nian ^-^

Haha okej~ Det har vi också fått ;D Blogga, sitta vid facebook och kolla sin mail är det enda man nästan gör på lektionerna XD Mina kompisar sitter jämt vid facebook~ Man kan se facebook ikonen över hela klassrummet xD Men det är kul att man får låna datorer från skolan nu ^-^

Datum:2011-01-26 Tid:15:53:16 Blogg: http://biancaselin.blogg.se/
Anonym skrev:


- ja du kommer ju inte få dem tills torsag, efter som du aldrig skickar nåt!

skicka ett brev med en 50-lapp och så skickar jag rosetterna.

glöm inte din adress.

Datum:2011-01-26 Tid:16:32:23 Blogg: http://bykitty.blogg.se/
MYMiC skrev:


gud vad fint :o

Datum:2011-01-26 Tid:16:45:57 Blogg: http://mymic.blogg.se/
ellaheadlam skrev:


intialerna för denna person är F.S va? du kan ta bort denna kommentar efter att du har svarat på den ^^

Datum:2011-01-26 Tid:16:49:36 Blogg: http://ellaheadlam.devote.se
Karo skrev:


Sv: Hahah, nä men om du kollar hur man gör det på dom andra så kan jag se efter likheter så bla bla.. Hahah, jagär dålig på förklara. xD

Oki tackar! ^^



Fin text fast sorglig ):

Datum:2011-01-26 Tid:17:23:37 Blogg: http://cherryjelly.blogg.se/
ida skrev:


kära Emmie

snälla kan du inte ha dagens fråga för jag har så bra fråga till dig. här kommer den: hur går det med

Simon? O.o



snälla emmie du kan säga att det var min ide men du ska inte lägga in någon bild på mig

Datum:2011-01-26 Tid:19:11:06
Karo skrev:


Jag tror jag vet hur ma gör nu!! Sätt dit detta där det står såhär har gjort tjock text



#calendar table tr ul {

color: #666666;

list-style: dot;

Datum:2011-01-26 Tid:21:33:36 Blogg: http://cherryjelly.blogg.se/
Linn-Lay リネンはレイアウト skrev:


jaa då, ser att du bor i falkenberg det gör jag med ju :)

Datum:2011-01-27 Tid:10:02:34 Blogg: http://linn-lay.se

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: