KultCon dag 1

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG! ;3

Nu tänkte jag lägga upp bilderna som jag tog från KultCon! :D Skriver lite text under varje bild, mer än det orkar jag inte skriva. xD



Felicia hade köpt ett helt lager med godis, kakor, dricka osv som vi satt o käka på på väg till Jönköping. Det tog sin lilla tid, och vi virrade runt x antal varv runt stan innan vi hittade till konventet. Men än kunde vi inte ropa hej, eftersom det inte var säkert att Maja skulle komma in på sin biljett..


Maja som "kusin det" x'D Och en sovande Maja.. trodde jag.

Det var verkligen super kort kö! O_O Vi stod bara där typ.. en halvtimma eller något. Haha, jag älskar små konvent ~ Just nu har jag inga planer eller idéer om att åka på UppCon, eftersom det är för stort för min smak. NärCon är det störta som jag kan tänka mig, just nu iaf. ;3 Älskade att det inte var super mycke folk, utan att man kunde känna igen människor (och inte se ett nytt ansikte efter varje hörn, som på NC) så... Jag älskade KultCon! 8D
En rolig sak var att vi letade efter Ebbzz.. Sen när vi väl träffades så visades det sig att hon hade stått precis bakom oss i kön hela tiden. x''D Jag hade bara sett hennes kompis, som jag inte kände, men ändå.. x''D

Maja hade också med sin kamera o tog massa bilder, så vi ska byta bilder med varandra på lördag c:

Erkänn. Ni måste. Att denna bilden. är. Skit söt.



Nu tycker jag vi lämnar kön! När vi kom in (Maja kom också in! :DD) så ställde vi våra väskor i ett hörn, sen.. minns jag inte riktigt exakt vad vi gjorde, men sen gick vi iaf in i pysselrummet och ritade. Tror jag. *världens seriöst sämsta minne* xD Någonstans här emellan träffade vi även Ebbzz och hennes kompis lojzan! c: (Ebbzz på bilden)


Från vänster: Maja, Fellie, Ebbzz o Lojzan c:

Blåsa ballong, blås blås.. AND SO FRANK WAS CREATED!

På tredje våningen, alltså längst upp, så var det försäljning! :D Som ni ser är det väldigt litet i jämförelse till NärCon.. men det e bara bra c: Man blir inte lika köp-galen, jag köpte faktiskt inte mycke alls, och det e bra, för då får man pengar över 8D

I mitten av rummet fanns ett stort bord, fyllt med nendroids o figmas. OMG SUCHA PARADISE O_O<3 Ville så gärna köpa en, men jag vet att ajg bara skulle få utbrott på den.. -__- Åtminstone om jag köpte en nendroid. Jag har ju själv en Hatsune Miku nendroid, och den typ ramlar sönder så fort man rör den -w-' Men på nästa konvent hoppas jag på att köpa en figma! C: (SOM INTE KAN ÄNDRA POSER)

Hos Okaeri köpte jag massa på NärCon, men tyvärr inte lika mycke denna gången.. ångrar så jävla mycke att jag inte köpte en KoRilakkuma klocka ;_; (Dom i gula förpackningar, dom rörde på sig! >w<) Btw, besök Okaeri.se! :D Det är en svensk sida med massa fina figmas, japanska tidningar, gosedjur, samlarsaker, dockor o annat fint! :D Dessutom e personalen skit gullig. ^_^

Tomodachi var också här! ^w^ Köpte inget där över huvud taget tyvärr.. ;_; Jag var mer intresserad av jönköpings shopping än konventets xD Shoppade lite i stan på lördagen c: Mer om det i ett annat inlägg c;

Jättedålig bild.. men så söt lapp ^w^ ~

(Jätte dålig) bild från cafét! :'D Man kunde inte köpa mat på konventet, bara mackor o bakelser samt pocky o lite annat sånt, så vi fick gå in till stan o käka på Mac Donalds varje gång. xD Inget jag störde mig på dock ;3 Det var även tänkt att vi skulle äta tårta (som fanns att köpa här) på söndagen, men det hann vi inte heller xD

I ett hörn av caféet fanns det ett helt bord med massa pärlor och mönster, så att man kunde göra jätte söta pärplattor ^w^ Dock fick jag aldrig tillfället att göra någon.. TT__TT Ville så gärna göra en nyan cat >m< Det var tänkt jag o Ebbzz skulle sätta oss o göra det på min födelsedag, (haha) men vi åkte så tidigt så jag hann aldrig ;_;

Ännu en söt Fellie c:

Fifa Kun! 8'D

Maja o Fellie vid trappan upp till försäljningen..

Världens sötaste klocka! ;___; Kostade 189 kr, det var därför jag inte köpte någon.. men ÅHHH vad jag ångrar mig nu i efterhand TT_TT Fanns en KoRilakkuma också, syns lite på bilden, och ja.. jag älskar ju KoRilakkuma. ;w;' Kanske köper en nästa gång jag stöter på Okaeri på ett konvent, det beror på hur mycke annan shopping det finns! :3

Lojzan o Ebbzz! :3 (Ebbzz dissar min kamera D: xD)

Need no words.

Senare på kvällen stötte vi på två tjejer, Sanna o Emma, och vi o några andra randoms gick till Mac Donalds o åt. Någonstans där emellan, vet inte om det var före eller efter, blev vi insläppta i sovsalen o packade upp våra grejer. Tur var väl det, för när vi kom tillbaks på natten var det helt kolsvart o man såg inte ett skit.. Lite minus där. :s

Första dagen var ganska lugn, men det brukar det nog va c: Det som e perfekt med KultCon e att det bara e i tre dagar. Fyra dagar e alldeles för mycke, och två är alldeles för lite. Tre är perfekt! :D Då har man en dag till att gå runt o kramas o upptäcka området, andra dagen börjar man komma igång och tredje dagen ÄR man igång! 8D

KultCon är mitt än så länge bästa konvent, och jag komemr förhoppningsvis dit igen nästa år! ^w^<3

Kommentarer
Rebecka skrev:


hehe måste bara få berätta en lite rolig sak nämligen den rosa och gula rosetten har ebbzz köpt av mig och du har köpt den vita osv. kanske dålig humor men hihih :)

Datum:2011-11-05 Tid:18:56:49 Blogg: http://powderpink.webblogg.se/
Pastel skrev:


Vad skojjsigt och mysigt det verkade XD



Men du kommer väl på confusion? :o förvirrad x'D

Datum:2011-11-05 Tid:19:36:29 Blogg: http://pastelfairy.blogg.se/
Karo skrev:


Sv: Haha, ja, det är kina som har infekterat mig med deras überbra priser.. Kläder för 49:- TTvTT



Den där rilakkuma klockan var söööööt~ </3

Datum:2011-11-05 Tid:20:02:51 Blogg: http://cherryjelly.blogg.se/
Ella skrev:


Kan man inte köpa klockan på internet då? :3



sv: Hahahaaaa...förlåt att jag skrattar men du råkade nog svara på nån annans kommentar på min blogg...jag skrev ingenting om Nyan cat, hehe

Datum:2011-11-06 Tid:10:23:36 Blogg: http://ellatheodd.blogg.se/
Heidi skrev:


Jag och Mickis sitter och har ångest för att vi inte for till Kultcon ;_; Men vi får hoppas det kommer fler tillfällen, mihihi >v<

Datum:2011-11-06 Tid:10:34:15 Blogg: http://heidimagdalena.blogg.se/
Ebbzzchan^^ skrev:


MEN SÅ FIN JAG ÄR DÅ.

Datum:2011-11-06 Tid:20:21:47 Blogg: http://ebbzzchan.blogg.se/

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: