TV show

idag i skolan fick vi reda på att vi skulle göra en ny uppgift i skolan. i svenska som vi kommer göra det, får vi inga mer läxor på hela terminen. man får välja musikvideo, teater, film, eller tv show. jag och felicia valde tv show. våran tv show heter töntiga artister och här är ett första manus, som vi provar med^^

fiffi:hej och välkommna till...
TÖNTIGA ARTISTER 2009!
dagens gäst är... *musiken går igång* kan ni gissa?
*elvis kommer fram och dansar konstigt*
frågor:
f: hej Elvis. jag har några frågor från tittare men först och främst en från mig. varför låter du så hest?
e: ehh.. målbrottet. igen.
F: okej.. *himlar med ögonen* dog inte du för 30 år sedan?
e: då har jag nog missat något...
f: har någon fru?
e: äe jag gillar faktiskt killar mer.. JAG MENAR.. nae hon dog.. ee.. igår. vi separerade i förrgår.
f: jaha det var ju tragiskt...har du någon hobby?
e: ja, sjunga bland annat men.. festa gör jag hemst gjärna!
f: e du inte för gammal för att festa?
e: ingen e för gammal för att festa!!!
*en gammal gumma ställer sig upp i publiken och juvlar*
e: eeh jo, du är. tyvärr...
f: har du någon gång dansat i hula-kjol?
e: ja-a, vem har inte gjort det?
f: har du någonsin funderat på att gå med i någon musikal.. som high scool musical exempel?
e: jag har ju försökt.. men de ville inte ha mig.
f: har du någon favorit låt?
e: om jag har! jag har glömt vad den heter men.. hmm.. jag kan sjunga den! bered er, jag är faktiskt riktigt duktig! *harklar sig* i en rosa helikopter, ska jag flyga hem till DIG, i en rosa helikopter, ska jag flyga till DIG, varje dag!
f: okej det var ju.. talang fullt. är du säker på att du är Elvis Presly?
e: men så klart, jag är ingen schizofren heller!!!
f: okej.. vad gjorde du de 30 åren du.. ehh.. var borta?
e: jag blev inlåst i en circus och tränade i smyg loppor att rida på ekorrar. det tog sina år, inte ens frugan visste var jag var. det var därför vi separerade.
f: jaha... det var ju ett annorlunda tidsfördriv. så hur kommer det sig att du lämnade sång karriären för något sånt?
e: jag blev ju inlåst av circus folket och de tvingade mig att stanna, och ekorrarna var så frestande...
f: eh.. jaja. kan du inte visa några coola mooves för oss?
e: självklart. kolla in den här *dansar*
f: wow! vänta lite här nu.. var det inte du som var ikke svensk?
e: ehh.. man kan la flytta lite och lära sig lite..
f: ja visst kan man det. och nu till frågan alla ställer, hur fixar du ditt hår?
e: jaa det var frugan som fixade det. du ser ju hur det ser ut nu när vi har separerat. men det är la bara att slänga lite gelé och kleta runt lite, ugnefär såhär! *håret åker av*
f: sen när har du varit tjej? *alla glor på Elvis*
e: *börjar lipa och springer ut*
 
f: jaha.. vilken tur att vi hade bokat en annan artist.. OZZY OSBOURNE!
o: kom nu Cloudia.
f: det var då en FUL hund!
o: Hund? Ne.., Nej, det här är min syster!
f: jaha.. jo vi har några frågor från tittarna. häre första.

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: