"Hiss eller diss"?

 
Hejsan! Förlåt för den sugiga uppdateringen idag. Och igår också, för den delen. Försökte att mms-blogga, men nej, det funkade tydligen inte.
 
I vilket fall, så sov Ida och Julia över här till idag. Massa mysigt :3 Började med att köpa energidricka o snacks och sedan käka pizza i stan, sen hem till mig o lämna väskor o shit, dra till Hertingsskolan o sitta där o prata ett tag, sen när det började bli mörkt gick vi hem till mig igen (Skolan ligger bara en lägenhet bort :3) och satte oss ute på balkongen med tända ljus, massa snacks och varsinn filt ~ Satt där tills det blev ljust och lite längre till och med. Buwsigt.
 
Menmen! Det var inte det detta inlägget skulle handla om. Jag har hela dagen gått och funderat och tänkt (Och läst en massa) om piercingen "smiley". De flesta har väldigt blandade åsikter om denna, men själv tycker jag den är ganska fin.
 
Ungefär såhär skulle det kunna se ut om jag skaffade smiley :'3
 
~ Plus ~
+ Fint :3
+ Syns bara när man ler, och jag ler ganska ofta, och har dessutom ganska fina tänder, (skyrt skryt eller nåt) så jag tror det skulle bli jättefint. Tycker själv inte det passar på folk som har snea tänder osv :'3 Dessutom tycker jag att mitt leende (med tänder) är ganska.. tard, eftersom man ser ganska mycket av det övre tandköttet. Så det skulle nog bara göra att, precis som med näsan som jag har komplex för, att jag skulle tycka om mitt leende lite mer.
+ Det känns knappt och läker jättesnabbt.
+ Väldigt diskret!
 
~ Minus ~
- Stöts bort ganska snabbt, eftersom huden där piercingen sitter (strängen under överläppen) är extremt tunn och slits ut jättelätt. Kroppen liksom "stöter bort" smycket, alltså migrerar.
- Kommer förmodligen behöva ta om den ett par gånger, på tal om punkt ett.
- Kan inte äta äpplen, majskolvar osv. Gör dock inte så mycket för mig!
 
 
Nästan alla med denna piercing tycker det är ovärt att göra i studio, eftersom den kommer stötas bort efter ett tag, (Alltså slöseri med pengar) och därmed göras om ett par gånger om man vill behålla det. Dock värt enligt de flesta.
 
Tycker som sagt det är galet fint, men man vet aldrig vad jag tycker imorgon, eller nästa vecka, då kanske jag inte tycker det är alls lika fint längre :'3 Får helt enkelt se om jag fortfarande tycker det e fint om några veckor, så kanske jag kan börja fundera på att göra något :3 Nu ska jag cykla iväg till Oasen, bai! ~

Kommentarer
Lina skrev:


Det är helt galet snyggt

Svar: Indeed :3
Hachi :3

Datum:2012-07-05 Tid:09:56:21
torsdagsflicka.blogg.se skrev:


Jag tycker det är fint, men känns inte värt det :P känns som att smycket kommer förstöra tänderna och sen som du säger att den stöts bort :/

Svar: Det är det som är så himla synd med piercingar i/runtom munnen (typ i tungan, läppen) är ju just att det skaver och sliter på tänderna. Det kommer man liksom inte undan :( Men jag kommer nog inte ta någon Smiley, mamma tyckte det var samma grej som med piercing i läppen, så får vänta tills jag är 18 :s
Hachi :3

Datum:2012-07-06 Tid:18:45:34 Blogg: http://torsdagsflicka.blogg.se/
Ells skrev:


NEJ NEJ NEJ! snälla, jag tycker det ser så äckligt ut :(
Det är inte fint när folk ler och har ngt där :( och jag älskar ändå percingar.

Svar: Spelar ingen roll om jag jätte gärna hade velat göra det eller inte, får inte för mamma, lol x3
Hachi :3

Datum:2012-07-10 Tid:11:06:14 Blogg: http://Jademysteries.blogg.se
Andii ~ more cupcakes for the people! ~♥ skrev:


Själv tycker jag inte du borde pierca en "smiley". Har inget imot piercingar, men tycker det är finare utan. ^^

Svar: Om jag piercar mig i/runtom munnen så kommer det bli när jag fyllt 18, för mamma tillåter det inte :c Men tack ändå för din åsikt! ^^
Hachi :3

Datum:2012-07-13 Tid:20:39:40 Blogg: http://rainbowcupcakes.blogg.se

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: