Långt inlägg: Drömmen om ETT hem.

Har gått o tänkt på detta jättelänge, så nu bestämde jag mig för att skriva ett inlägg om det. Förbered er på väääldigt lång tex! x'3
 
 
Som de flesta av er så har jag "skilda" (De var aldrig gifta, men ja, jag vet inte hur jag annars ska uttrycka mig x'3) föräldrar, och bor varannan vecka hos pappa o varannan hos mamma. De flyttade isär när jag gick i trean, och pappa brukade sova över hos oss i mammas nya kägenhet då och då, så jag mådde inte dåligt över det eller något sådant. Visst var det jobbigt i början, men jag vänjde mig.
 
Men nu det senaste kan jag verkligen inte sluta drömma om hur det skulle vara att bara ha ETT hem. ETT hem, där jag hade ALLA mina saker, ALLA mina kläder, ALLA mina samlingar, osv. Jag skulle aldrig sakna något i det andra hemmet, jag skulle ha allt på en o samma plats. Hela mig och allt mitt tillbehör samlat på en plats. Hur underbart skulle inte det vara?
 
Men jag vet att det inte skulle funka i nuläget. Jag skulle inte kunna bo hos mamma på heltid, för där får jag aldrig något "privatliv" och jag får knappast vara ifred. Vi bor ju trots allt i en lägenhet. Dessutom var jag jätte trött på mamma och allt hennes tjat (mammor alltså.) efter bara tre veckor. x'3
Hos pappa har jag mitt egna lilla place, här kan jag sjunga o spela hög musik hur mycket jag vill, och framför allt; jag får vara ensam. Men jag skulle inte heller kunna bo här på heltid. Det är så långt bort från allt annat. Måste cykla en bra bit eller ta bussen för att komma någonstans. Hemma hos mamma har jag nära till skolan, stan, ishallen, Netto, Ica osv..
 
Och inte heller skulle jag kunna flytta ut på egen hand. Men det är väl ganska självklart, jag är ju bara 15. Även om det skulle vara grymt underbart i tyo 1-2 veckor, men sen skulle det nog inte gå längre.
 
För det första skulle jag även va tvungen att skaffa katt (lol) för det har jag lovat mig själv att jag ska göra när jag flyttar hemifrån.. xD Då skulle jag inte vara ensam, o så älskar jag katter och har haft en eller flera katter hela mitt liv c: Förutom just nu <'3
Och för det andra skulle jag behöva skaffa jobb och sådant. (Och det vet jag att jag inte hinner med när jag går i skolan.) För att klara av att köpa (Och laga! o.o) mat och betala hyra. Och allt det där. :s
Ja, det är för mycket jobb helt enkelt. Och dessutom, så vet jag inte vart jag skulle bo isf. Fast om det nu skulle bli aktuellt så skulle jag ju bara kollat runt på stället till salu, och sett vad som vart bäst, men jaa. x3
 
Mamma har pratat om att hon och Elise kanske skulle flytta hem till Stefan (mammas trolovade) någon gång i "framtiden". Om jag inte skulle följa med då, skulle det verkligen vara en dröm att få bo kvar i lägenheten. Åh, jag skulle defenetivt gjort om Elise's lilla rum till en stor Walk-in closet. Så jävla coolt det skulle va. *w* Och så skulle jag göra jättemysigt på balkongen. Massa lyktor o ljusslingor osv. Asdasgdfagda.
Fortfarande återstår problemen jag skrev här ovan, men ja, man kan ju alltid drömma! <3
 
Och nej, jag har inga planer på att flytta bort från Falkenberg. Iaf inte nu när jag börjar/går på Gymnasiet. Efter det vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag får se helt enkelt. Det ordnar sig nog. Det gör det alltid c':
 
Jag tror de flesta i min ålder (och framför allt uppåt) drömmer om ett eget boende. Men många av dessa är egentligen inte redo för det steget. Men i framtiden.. att få inreda sitt egna hem precis så man vill och önskar.. så underbart ;ww;
 
Wellwell, tills dess får jag busa och experimentera här hos pappa! Han är ju trots allt aldrig här uppe, så han vet ju inte hur det ser ut eller vad jag gör, höhöhö c: Btw, någon som skulle vilja se bilder på hur det egentligen ser ut här numera? ^^
~
 
Ni som läste allt.. Öh.. Ni har antagligen jävligt tråkigt :3 Nu ska jag återgå till mitt pysslande! Håller på o rensar garderoben och gör om lite på min övervåning här hos pappa, det var därför jag kom på att jag ville skriva detta inlägget c': Bai! ~
 
 
Uppdatering: Asdhgfahd! Klicka här. Vilket dröm-hus. Hade det inte vart underbart och ha ett sånt hus? Typ som sommarhus! >w< Och oh. Btw. För ett tag sedan såg jag ett avsnitt "iCarly", och, hennes rum.. Oh God. Måste kolla upp om det finns några bra bilder på det! Haha, tur att man kan drömma c:

Kommentarer
Lau skrev:


Åh, den första bilden!! Så vill jag ha det! :o
Läste allt, och jag vart iaf inte uttråkad ^_^
Ta gärna och visa bilder på hur ditt rum ser ut (eller övervåning) :)

Svar: Sv: Vad kul att du läste allt :3 Det ska jag göra nån dag snart! Ska bara få lite bra bilder ^^
Hachi :3

Datum:2012-06-25 Tid:21:30:47 Blogg: http://undermyrainbow.blogg.se
Amanda skrev:


Åh, kärlek på dig och din blogg, kärlek på bilderna, kärlek på texten. <3 Jag känner exakt likadant, mina föräldrar är också skilda, och jag bor iofs nästan aldrig hos pappa längre, men det är ju bara just för att jag vill ha ETT hem, men det blir ju aldrig bara ett hem när man har skilda föräldrar :c
I vilket fall som helst, tack för att du bloggar, du ger mig så mycket inspiration, och dessutom finns det så mycket som du tycker och har varit med om, som jag har gemensamt :o så det är skönt att veta att man inte är ensam, tehehhe <3


Svar: Åh vad glad jag blir, tacktacktack! ;w; Hm, nej, det är ju sant, men med ett "hem" så tänker jag mer en plats där man har ALLA sina saker, för "hem" kan ju faktiskt vara någon helt annanstans än just sitt hus, haha ^^
Blir verkligen jätteglad att du uppskattar det jag gör såhär mkt ;w; Det är tack vare söta läsare som du som jag håller bloggingen igång! ^^
Kram på dig ~
Hachi :3

Datum:2012-06-25 Tid:22:00:14
Bella skrev:


jag har känt samma sak hela mit liv :o jag bor i en stor resväska, som jag flyttar fram och tillbaka :c tur att jag inte är ensam om att känna så! <3

Svar: Det är extremt jobbigt :c Folk med ett hem och en familj förstår inte hur jobbigt det kan va ibland D: Varje vecka bär jag med mig en väska med smutstvätt (kläderna blir så stela och ibland missfärgade när pappa tvättar) eller en väska med rena kläder då, beroende på vart jag ska, sen även alla de där småsakerna som man behöver varje dag (typ smink), systemkameran med sitt stativ, förstärkare, elgitarr, dator, skolväska och just nu även en fläkt. Jobbigt ;___;
Självklart är du inte ensam om att känna så! Det är man aldrig ^w^
Hachi :3

Datum:2012-06-26 Tid:15:39:21 Blogg: http://bell-ah.tumblr.com

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: