Hohoho ~

Gud. Vad. Jag. Älskar. Inredning.

Nu när jag väl ska få en ny säng, så ska jag o mamma också åka till Gekås o köpa nya prydnadskuddar till min säng! ^w^ Och nu när jag äntligen får den sängen jag önskat mig så länge, så tänker jag sätta igång att "förvandla" mitt rum! ~ Åhåhåh, det finns såå mycke kul att göra... ÒUÓ

Här har jag lite planer till mitt rum hos mamma c:
- Köpa ny säng (ofc)
- antingen måla alla mina möbler vita, eller skaffa nya. Mamma gillar inte mitt skrivbord och jag behöver en till bokhylla till förvaring. (!!!) Varför då inte passa på att sälja den gamla bokhyllan, köpa två nya, sälja/måla om byrån och sälja mitt gamla skrivbord o köpa ett nytt? 8D Det låter som väldigt stora planer.. men när man ser mitt rum så förstår man att det faktiskt inte e så mycke ^_^
- Byta ut min spegel till en som matchar resten av rummet. (Det gör inte min nuvarande. xD)
- Köpa tavlor eller ngt skoj att sätta över sängen istället för den bruna tavlan med tulpaner -w-' (Se förra inlägget)
- ljusslinga runt gardinstången. Såå vackerrrrt ~

Och sen e det nog inte så mycke mer c': Det som e bra e att jag inte bryr mig om sakerna är nyvara eller inte, begagnat funkar lika bra, sålänge det inte ser ut som skrot. ;3 Så jag kan nog komma undan åtminstone ganska billigt c: Men vi fick ju en del för min gamla säng, så det borde ju inte vara några större problem ~

Hemma hos pappa ska jag köpa ett överkast, några prydnadskuddar, pärl-drapperi i ingången till trappen som leder upp till mitt rum, sätta upp en gardinstång så jag kan ha de underbara gardinerna jag köpte på Gekås, samt en bänkskiva över trådbackarna (min garderob -w-), vilket håller på att fixas just nu, eftersom Stefan (mammas kille) köpte nya bänkskivor för ett tag sedan o inte behöver sina gamla :D

Dessa sängarna har jag kollat på än så länge! c:



Jag tycker mest om den första o den sista, och jag tycker om båda på olika sätt, men.. som vanligt kan jag inte bestämma mig för vilken. Mamma tycker första, för den levereras hem till dörren. Jag gillar mest den sista, för den e billigast. Den första är lite mer "romantisk", eller hur jag nu ska uttrycka mig, och den sista är lite mer.. typ, snygg.

Men problemet med om jag köper någon av dessa.. de passar ju inte in med mina andra möbler. Om jag målar dom/köper nya vita, så passar det säkert. Eller? x'D


*MYCKE TEXT* Jag vet. Förlåt. Jag e bara helt.. über-glad. Jag älskar verkligen inredning. >w< Typ största anledningen till att vilja flytta hemifrån. xD
Nåja, nu ska jag gå o tvätta bort min ansiktsmask. Lämna jätte gärna en kommentar om vad ni tycker! ^^ (Om mitt rum på, inte min ansiktsmask. xD) Gosnatt ~

Kommentarer
jennie skrev:


hej gumman jag har den nedersta den e skit bra har haft den sedan jag var liten och hålit i kanske 11 eller 9 år och är lika fin nu <3

Datum:2011-11-06 Tid:23:23:50
Amanda skrev:


Var inte du typ osäker på vad du vill arbeta med senare i livet? Har för mig att du skrev det någon gång, kanske på bdb, vet inte xD Men varför blir du itne typ inredningsarkitekt eller nått? Jag märker ju att du verkligen gillar det och är SJUKT duktig! :D Jag ska nämligen antagligen gå teknik linjen med inriktning på arkitektur och sånt :D tänkte bara tipsa lite ;P

Datum:2011-11-07 Tid:14:58:57
Emelie - Crazynails skrev:


Jag har den sista (typ köpt på ikea??) och måste bara säga att om du är lång eller planerar på att ha många kuddar så ta inte den! Man får knappt plats D: Eller inte jag iaf, och då är jag ändå inte såå lång..

Datum:2011-11-07 Tid:19:16:15 Blogg: http://crazynails.blogg.se/

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: