Konfa läger

Som de flesta av er vet, så var jag på läger med konfan den 20-23. Tänkte att jag skulle skriva lite vad vi gjorde och visa lite bilder :D

Dag 1, måndag: kl 9 träffades vi Hertings kyrka och sjöng lite innan vi satte oss i bussen mot Helsjöns Folkhögskola, där vi nu skulle spendera 4 dagar tillsammans. Vi blev riktigt besvikna då vi fick se att det bara fanns två sängar i varje rum. Men det löste sig tillslut. Jag fick sova ensam med en annan tjej.. som jag inte precis kan säga att jag tycker om. Anyways, vi packade upp våra saker och bäddade, sen.. fuu, jag minns inte vad vi gjorde sen, men vi hade några lektioner och lekte en hel del roliga lekar. Det var även några som doppade sig i sjön. Spelade lite kubb med några andra tjejer och åt smultron. På kvällen var vi i gympasalen och lekte, och faddrarna spelade lite teater för oss.
Kl 12 vad det läggdags för alla, och om vi inte följde den regeln skulle vi inte få vara uppe länge sista natten.

Dag 2: Vi vaknade av ett högljutt Luciatåg som långsamt gick längst korridoren och in i varje rum, för att försäkra att alla vaknade. (Trots var det några som sov vidare... Undrar bara hur fan man inte kan vakna av det där!? xD) "Det är frukost kl 8, tills dess kan ni fundera på dagens tema är". Sa dom när dom var klara. Det var våra faddrar Linnea, Bea, Lisa och Marta och våra ledare Carina och Rosa som utfört det tjusiga luciatåget.
Dagens tema var julen, alltså Jesus födelse.
Minns inte heller så bra nu exakt vad vi gjorde idag, men vi hade som vanligt lektioner och lekte roliga lekar. Vi delades upp i tre grupper, en som bakade Bibel-kaka, en som såg på film och en som gjorde "Ull-bollar" om jag kan kalla dom så c; Skev "I <3 Unicorns" på min, hehe ~ Ni får se bild på den när jag får tillbaks den! :D Vi bade i sjön idag också, eller, inte jag då ;)
Efter andakten på kvällen fikade vi lite, och fram till elva lekte vi massa himla roliga lekar, det hittills bästa på hela lägret ~<3

Dag 3: Vaknade av att faddrarna och ledarna sprang runt och skrek "Han är uppstånden! Graven är tom! Han lever! Jesus är uppstånden! " osv. Dagens tema var Jesu död o uppståndelse, I think. Vi åt frukost vid samma tid, och sedan andakt. Efter lunchen gick vi till sjön och badade. UWÄH, jag hatar sjöar. Jag hade på mig min bikini och jag kände på vattnet, men jag vågade inte bada... x'D Vi hade rast från 13-16, det var då vi badade, resten av tiden satt vi inne på Oscars rum och pratade :3 Busringde till ett nummer som var inristat i deras våningssäng. Samt att vi plattade Oscar och Jonathans hår. Omg, what a change det blev på Jonte! :OO
Denna sista kvällen var absolut den bästa, jag skrattade så mycket så att jag mådde illa och hade svårt att koncentrera mig på lekarna. Vi la oss runt tre, alltså fick vi va uppe längre än tolv.. okej, det var kanske inte så svart att lista ut :'3 xD Dessutom fick vi sova en timma längre dagen efter ~

Dag 4: Hemfärd idag D': Jag hade lätt kunnat stanna en natt till ^w^ Jag skrev inte så mycket i dagboken den här dagen, så jag minns inte vad vi gjorde :s (Jag skrev lite kortfattat på min dator vad vi gjorde varje dag så att jag skulle komma ihåg det ;3) Vi åt frukost och hade andakt som vanligt, och vi kom ifrån lägret ganska tidigt, var hemma någon gång vid 2-3. Jag var så trött så att jag gick hem och la mig pladask i sängen det försa jag gjorde när jag (äntligen) kom hem. Fick släpa min tunga väska ända från kyrkan :s Det var förrästen då jag kom hem och fick sa alla fina presenter jag fått av mamma, och Youtopia! :D

Själv tog jag knappt några bilder, så här kommer några jag snattade från en tjej i min konfagrupp c:<

Första doppet, jag badade icke.


Några killar spelade fotboll, när vi spelade kubb.

På väg till... hm, något.

Frida, Matilda, Ghafari, Alexandra och Linn.

Jag tog kort på Alexandra o Ella :D

Jonte med platt hår, Jonathan S och Jesper.

En annan dag, mer bad i sjön ~

En dag spelade vi Bollen i Burken på rasten ~

Linn, Julia, Alexandra, Frida, Oscar och Jonte, antar att det var på en lektion.. eller när vi lekte. (Ella i bakgrunden c;) Lägg märke till vår fina "frälsningshistoria" i bilder! ;D

Chill i korridoren samt en plattad Jonathan.

fadder Linnea, Alexandra, Julia och Linn.

Vi grillade pinnbröd och marsmallows, och några badade. Jag hade bikini på mig, men vågade inte doppa mig xD


Oscar, Jonte och Frida. I bakgrunden vår präst Tomas, Alexandra, Julia, Oliver och Linn.

Mysigt att grilla c:

Pinnbröd ftw ~

Kalle dyker... fortsätt simma, fortsätt simma ~

En rolig vi körde typ.. näst sista kvällen... HAHA! x'D

Vi hade också en tipspromenad en dag. En fråga var "Vem är mest blåst?". Oscar, Jonathan B, fadder Marta och Matilda.

Vem är klämigast?

Fika i "röda rummet" :3

lekdags igen i klassrum 2.

Har ni kört leken, då två håller upp en filt, och bakom sitter två personer med krokade armar som ska resa sig upp? Vad dom två inte vet, är att publiken föreställer sig att det som händer bakom filten, är det som sker under deras bröllopsnatt. Jag kan ju säga att det inte är helt enkelt att resa sig upp när man sitter sådär. Roliga ljud och meningar, som publiken självklart misstolkar. Bland annat "ta bort ditt finger", "inte där", "men vafaaan då!" osv.

Oliver o Julia somnade på varandra på vägen hem. Naaw c; ~


Ja, det kommer upp mer o mer bilder nu på facebook, så kan hända att jag uppdaterar med mer bilder senare! La upp bilderna utan någon som helst ordning efter vad som hände först osv, hoppas det inte blev allt för rörigt för er! ;)

Bilder tagna av Beatrice Hallberg och Frida Andersson.

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: