Klädparaden 2011

Som jag sa i förra inlägget, så var det Klädparad på skolan idag ~ Har ni också klädparad på er skola? För er som inte vet vad det är: varje nia (9a, 9b, 9c osv..) gör upp ett dansprogram som ska framföras framför hela skolan, samt en jury, som består av en lärare från varje hemvist. För att göra det extra skoj ska man klä ut sig till något kul. En klass utses som vinnare av klädparaden 2011 (t.ex), och det ges även ut ett pris för bästa utstyrsel. Detta året vann någon blond snubbe från Sagan om ringen... (har inte sett den så jag vet inte vad han heter) Fick dock ingen bild på honom.

Känns helt wierd att det nästa år är min klass tur att dansa inför hela skolan. Vi har sedan sexan planerat vad vi ska klä ut oss till, just nu tycker vi (Jag och Fellie) att det blir att ha våra Rilakkuma-och Korilakkuma kigurumis, och sen ha ngt skoj under, som vi visar under programet :D (Alltså typ slänger av oss kigurumisen.. för de är nog lite tråkiga i just det här sammanhanget)

(( Jag tycker att man ska lägga ner mycket tid på sin utklädnad, och vara noggrann. Det ska vara så att man reagerar såhär: Omg, awesome!!! Så ska min iaf va ;3 Sen tycker jag att alla i klassen ska göra sitt bästa på uppvisningen, annars förstör man för alla andra. Många var väldigt slöa/stela, vilket jag tycker var riktigt tråkigt. Själv kommer jag dansa som en idiot och överdriva till 100%! >8D ))

OJ, nu blev det himla mycket text! Hoppas ni orkade läsa. Här kommer lite bilder ~ Vet att de är kassa, men min kamera kan inte ta bilder på saker som rör sig ;_; De blir, som ni ser, jätte suddiga.. Men huvudsagen i detta fall är att man ser vad personerna är utklädda till! Känner ni igen någon? :D



Innan uppvisningarna börjar kommer varje klass upp och går två varv runt salen och visar upp sina utklädnader. Det brukar börja med att en eller två personer springer runt och gör ngt skoj på "scenen". Här är ett exempel. 9C skickade ut två läskiga små krabater (mwhähäh, både jag, Moa och Julia började nästan skrika när dessa två kom cyklande... EMO CLOWNS! ;A;) cyklade runt med läskig musik i bakgrunden. Plötsligt byttes skräckfilms-musiken ut mot partymusik och resten av 9C kom utstörtande och dansade runt med viftande armar. När detta är färdigt sätter sig klasserna runt väggarna och låter de andra klasserna dansa. Gud vad dålig jag är på att förklara... xD

Resten av C-niorna dansar in. Resten av bilderna vet jag inte vilka det är, men men! x'3 (I know, våran gympasal är enorm :D)






Nu börjar uppvisningarna! 9A börjar. Dom var helt klart bäst! Efter dom kommer min hemvist, B. Dom var också jätte duktiga och roliga c: i A går Nellie, en av mina barndomsvänner. En sak jag tyckte var "cool" (lol xD) med deras nummer var när hela klassen ställde sig i en klump och puttade fram "nörden" Nellie. Hon gick nervöst tillbaks till sina kompisar, men de knuffade tillbaks henne. Då ställer hon sig en bit framför juryn och står stilla en stunt... tillslut börjar hon dansa, breakedans/hiphop.. ja, vafan det nu var. Kan inte sånt xD Awesome var det iaf! 8D >>Nellies blogg<< (Nellie är hon i gröna byxor och rutig skjorta)



YAY, jag fick en bra bild! xD

Hm, jag tror Judit såg mig.. :o xD


OOOOHHH, Jag tror detta är 9F!!!! 8DDD *lol*



Wtf...?

Nu är alla klasserna klara! Juryn diskuterar...

Niorna går runt och pratar sålänge :3 *intressant*



Och vinnarna bleeeeev...

DESSA! Haha, är det dåligt att glömma vilka det var...? x') I vilket fall, så tycker jag fel klass vanb. 9A var awesome! Tätt därefter kommer 9B. Dumma lärare >.>

STOPP, VÄNTA! Nu undrar du såklart varför jag la upp så mycket bilder. (Inte? men någon måste ha gjort det...) Det är för att jag tänkte köra igång en lite "tävling". c: Inget speciellt, bara för skojs skull. Med hjälp av dessa (otroligt dåliga, därav utmaningen!) bilder ska du skriva upp alla karaktärer du känner igen. Jag kan de flesta ^^ Den som skriver flest karaktärer får en länkning! ^^ Eller nej, blir länkad en hel vecka! Som sagt, bara för skojs skull c: Ni får skriva personer fram tills imorgon 20.00 :D

Nu ska jag sova, detta inlägget tog mig fan en timma att göra.. @__@' xD Godnatt och lycka till! ^^~

Kommentarer
Karo skrev:


Hum, hum, får se nu om jag känner igen dom.. Den där psykot från Saw, Ash Ketchup, Super Mario, Luigi, Hulken, Sen tror jag Ozzy Osbourne, Judit och Judit från Comhem, Två ekorrar/bävrar?, Rödluvan, Jokern från batman typ, en fjärrkontroll? ... Har alla en spicifik karaktär eller bara tex. "En nörd" eller "Stekare"?

Datum:2011-06-08 Tid:17:22:08 Blogg: http://cherryjelly.blogg.se/

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: