Ett eextra långt inlägg.. x'3

Min julafton:
Upp o hoppa kl 7. kl 8 kom pappa, bonusmamma och deras två döttrar, (mina småsyskon :D) Vilda och Saga. (Det är dessa jag kallar "Pappa-familjen", "Mamma-familjen" består av mig, min riktiga lillasyster Elise och jag^^) Med andra ord, så firade jag julen med hela min familj, första gången på många år... första gången sen mamma och pappa flyttade ifrån varandra. Vi öppnade våra försa presenter i mammas lägenhet.

På eftermiddagen åkte jag med "Pappa-familjen" till mina kusiner på pappas sida. Hemma hos dom öppnade vi resten av presenterna^^ Vi stannade där till natten, så vi var hemma kvart över två, och jag la mig halv tre... det är därför jag sov till ett idag, vilket leder till att hela dagen plötsligt var borta när jag vaknade... och att jag inte har hunnit skriva några inlägg! jag har varit upptagen med att packa upp mina julklappar ~

Jag hade egentligen inte tänk visa upp mina julklappar, men eftersom jag märkte att det faktiskt är ganska många som gör det, så gör jag också det, haha ~

Detta öppnade jag hemma hos mamma:

Detta öppnade jag hos mina kusiner:


jag är verkligen jätte nöjd, och jag trodde verkligen inte det skulle bli så mycket presenter, eftersom mina föräldrar tycker jag är alldeles för bortskämd och inte ska få lixom dubbelt så mycke som dom fick när dom var små... Jag hade föreställt mig mycket mindre! Yaya ~

jag fick inte kort på allt, så här är en lista på
Mina Julklappar!


2 paket hårfärg, 5 st nagellack, en burk badkulor, 3 armband, 1 halsband, en ögonbrynskniv, en mobilhållare (som jag köpte på tradera för 9 kr ~), våldigt mycket hårnålar, 4 läppglans, 2 underbara skjortor från Bubbleroom, en underbar godisdoftande parfym, ansiktsmasker, 2 smink borstar/penslar, Taylor Swift's skiva "Speak now", 4 manga böcker: Vampire Knight 4, Pink Innocent, Nana 2(som jag tyvärr redan har, men bonusmamma läste fel på min önskelista, 11 skulle det va xD) och Demon Dairy 1! alla på engelska. Samt presentkortKaphal (300 kr) och Kicks (75 kr), och sist men inte minst, en mobil från mormor!

Detta är alltså alla julklappar jag fått detta året^^ Från kompisar, familj och släkt. Jag är verkligen super-duper nöjd! jag fick ästan allt på HELA min önskelista! Och som om det inte kunde bli bättre, så har jag inte fått ngt från min kompis Felicia ännu, hon köper födelsedagspresent och julklapp tillsammans, alltså, något extra speciellt! :D *Cp lycklig*

Så därför gör det inget att jag har världens jädra huvudvärk idag... xD<3

Hade ni en lika fantastisk jul som jag? :D

Kommentarer
Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥ skrev:


- ok, pappa köpte den på en kryssing!

Datum:2010-12-25 Tid:17:54:48 Blogg: http://lovehannah.blogg.se/
Maja skrev:


sv: haha xD aa de e tur ;D

Datum:2010-12-25 Tid:18:58:14 Blogg: http://callmemajsan.blogg.se/
riiisboll skrev:


ååååh världens sötaste mobilhållare!!! Vill ju bara krama ihjäl den XD



SV: Hum...jag vet att det var populärt att ta bort plasten på solglasögon men inte sett de som du prata om.



Jag har aldrig riktigt brytt mig om vad som är inne och vad som är ute. Att följa modet och så. Köper det jag gillar. Dock blir det ganska sällan att jag shoppar för att jag är så kräsen >__< Men här i Japanland har de verkligen så mycket jag gillar! Helt i min smak.

Jag slipper känna mig konstig när det gäller kläder också vilket kan kännas ganska skönt =^.^=



Hahah vad gullig du är. Njaa du har inte sagt det direkt till mig men jag läste om det på din blogg :D Ska du ha vanliga linser eller cirkellinser? Varför inte glasögonen XDD



åh 13 är ganska långt efter att en del börjar. i min skola började folk sminka sig när de va kanske 11-12.

Kanske lite yngre när det var disco.



Jag gillar att bli sminkad men jag sminkar mig inte själv, även om det skulle behövas. har aldrig riktigt fastnat i det att sminka sig innan skolan...jag är nog alldeles för lat >________< gillar dock att se olika sminkningar och man kan göra så grymt snygga detaljer med smink :D



haha vad bra, bara för att slänger jag in en till sida ;)

http://www.guidetojapanese.org/learn/grammar



haha well prata japanska kan jag inte och fullständig kommer jag aldrig att bli. Men förmodligen kan jag mer än när jag började. att börja tala japanska är ganska svårt för mig, jag är så otroligt blyg och tycker att min japanska är inte riktigt värld att användas. men jag måste ändra mina tankegångar där om jag ska komma någon vart XD



Datum:2010-12-25 Tid:19:07:05 Blogg: http://riiisboll.blogg.se/
sofia hassan skrev:


okej men det är ju jättebra! Mina 2 gamla mobilen pimpade jag också fast då var det bara gitter och så bytte jag beroende på vilken säsong det var i haha ;) fast då var de gamla och höll på o dö typ när som ;)

okej härligt o höra!! Ja har haft en toppen jul verligen :D :D

Datum:2010-12-25 Tid:19:14:13 Blogg: http://sofiahassan.blogg.se/
Therése skrev:


Vad mycket gulligt du fått i julklapp! :)

Datum:2010-12-25 Tid:19:50:50 Blogg: http://theresehyden.com
Akumaa - I was born 2 b awsome skrev:


Flugsvamp! Är den där parfymen möjligtvis "Strawberries and Cream?" I sådana fall håller jag med om att den luktar godis (super gott!) för jag fick också en sån xD

Datum:2010-12-25 Tid:20:12:51 Blogg: http://foreveronmymind.blogg.se/
♥ Mallan Brallan ♥ skrev:


svar: jag kände lycka igår på julafton, själv då? :D

Datum:2010-12-25 Tid:20:28:25 Blogg: http://mallanbrallans.blogg.se/
Mary^w^ skrev:


Jajamen! Super nöjd med årets jul!<3

Datum:2010-12-25 Tid:21:18:51
- k a t i e n e w v e g a s p a r t y ~ (a)♥ skrev:


Jaa hihi den är ju supersöt! ^^

Tack så mycket sötiis<33



Jaa jag kan fixa en bloggdesign till dig, du är typ den första som frågar om en hihi^^

Maila mig: [email protected] eller [email protected] så kan du skriva vad du vill ha! :)

Datum:2010-12-25 Tid:22:24:06 Blogg: http://newvegasparty.blogg.se/
Mia skrev:


Vilka fina julklappar!

Undrar om Pink Innocent är på engelska eller svenska?

Datum:2010-12-25 Tid:23:43:21 Blogg: http://miaojulia.blogg.se/
Linn-Lay skrev:


snyggt:D

Datum:2010-12-28 Tid:23:12:27 Blogg: http://linn-lay.se
Hennie / Luchia :3 skrev:


yaaaay va fint! :3 OHHH INNOCENT PINK! O den är sååååå söööt! <<33333

Datum:2010-12-29 Tid:23:55:45

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: