jag förstår inte..

asså f*n vad jag e less på skolan! visst ibland är det kul, men när de andra kompisarna håller sig borta är det inte lika kul! jag åkte till tandläkaren och bytte en grej på min tandställning vid 10, åkte från skolan halv. när jag kom tebax så var det lite kvar av VAn, och jag hade bett felicia paxa en plats till mig, när jag kom dit, var det helklass för egnelska läraren var borta. alla tjejer satt med varandra, felicia satt bredvid maja.. och hade inte paxat en plats till mig! jag fick sättta mig några bord bort, ensam. när lektíonen var slut kom maja fram till mig -när kom du tillbaks? *suck* gon märkte mig inte! hon såg mig inte, hur ensam jag en var. jag gick till trädslöjden, väntade inte på felicia. när hon såg mig vi träslöjden frågade hon varför jag inte väntat, jag sa att jag trodde hon hade följde med maja men.. -varför skulle jag ha det`frågade hon förvånat. -färlåt jag trodde bara det, eftersom  ni satt på VA. - du behöver inte säga förlåt. -men jag tyckte du såg arg ut.. -jag är inte arg! och efter det så har vi inte pratat speciellt mycket. i matsalen satte jag mig bredvid vendela.
dett fanns en plats bredvid mig och en bredvid rebecla, som sitter framför mig. när felicia kommer gående, sätter hon sig bredvid rebecka. hon sitter inte ens framför mig som hon brukar, undvek hon mig? vad har jag gjort? jag förstår inte! jag följde med moa,rebecka och vendela till tullbro gården sedan, de är nog de tre jag kommer vara med när jag inte har felicia i en vecka. på varge lektion, går maja till fiffi och fiffi till maja och så vidare, men ingen kommer till mig och pratar, skrattar eller något roligt. jag sitter helt ensam, om man inte räknar med Linus. och ibland kommer en enda tjej fram till mig och pratar och skrattar, det är felicia. hur ska det gå när hon är på semester? jag komer vara mycker mer utanför en vad jag är nu! jag darrar bara jag tänker på det. de hände en konstig sak efter skolan. felicia hade ställt sin cykel bredvid mig vid cykelställen, och när hon låste upp skulle jag ta cykeln och gå till maja, eftersom vi ska till stan, som jag är jätte glad över. jag är ibland väldigt glad över att felicia inte går på cross, för då får jag ha maja, emmie, julia, och ida för mig själv, och det gillar jag. för då måste de vara med mig om de inte vill vara taskiga, efter som felicia inte är där. jaja, tillbaks till saken. hon kollade på mig och sa något i stilen .jag tycker inte det är kul att du kallar mig såna grejer som du tycker är på skoj. jag förstod ingenting om vad hon menade. -vad menar du? -ja, på gympan kallade du mig fetto på skoj. jag visste vad hon menade, men det var ju jätte länge sedan.. var är det som har gjort att hon säger det just nu?
-jag har redan tillräckligt mycket dåligt samvete. och då cyklade hon iväg. jag förstod då, att hon tycker hon sjölv är fet.. men det är hon ju inte! jag vill vara som henne, jag är skit smal! jag skulle göra vad som helst, men jag vet nog vad det beror på att det är sådan skillnad på oss två. hon äter fika varge gång hon kommer hem från skolan, eller ja kanske inte, men iaf varge dag. det moste vara därför, men en sak vet jag, hon är inte fet! jag kan inte sjunga, och jag vet varför. jag kan inte ta i på riktigt med min kropp, man kanske behöver vara lite bättre form.. som felicia, hon sjunger ju ätte fint, och det göra maja, emmie, julia och ida också. det är sääääkert för att jag är smal. så hiiiimla smal. molly har till och med större kläd storlek en jag! jag ville så gjärna berätta för maja, hur dåligt jag mår. jag vet att en av mina största önskningar är att resa till japan, men jag vet nu något jag hällre vill.. få en riktig bästis. en bästis, som bara gillar mig, precis som jag är. som räknar mig som en självklar het när man ska vara på helgerna och så. en bästis jag kan berätta hemlisar för, och berätta hur jag mor. så dåligt jag mår i skolan. då skulle jag inte längre må dåligt, för jag visste att jag alltid hade en vän vid min sida....

PS: jag vet att jag kanske har skrivit saker om dig felicia. men jag kan skriva det, eftersom jag vet att du aldrig läser min blogg. men om du någon gång skulle göra det, vill jag berätta en sak. jag saknar den tiden du och isolde var ovänner. vi kunde vara varge dag, men när ni blev vänner... var vi inte alls mer. jag kände mig som en reserv kompis för isolde. det vill jag att du ska veta, och jag hoppas att vi npn gång kommer vara riktiga, bästisar.....

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: