090127 Tisdag

Tisdag, min favorit dag! först på morgonen har vi bild, toppen kul! sedan hade vi uteakt, sen träslöjd. jag hatar träslöjd! vi ska göra en hylla. den ser änkel ut men är jobbig att göra. man ska ha bräda som är 12 cm bred, 1,5 cm tjock, tre bitar som är 30 cm och tre 15 cm bitar. sen är det bara att spika,limma och måla. men vi har bara fyra änkla sågar, som nästan sågar av sig själva. jag och fiffi skulle turas om om en sådan, och innan oss hade en busig kille namnged Carl och hans kompis Erik den, så gick de och mätte brädan, så vi tog den eftersom den var ledig, och när de kom tebax sa de att de skule ha den igen och knuffade undan oss. jag fick tjaffsa lite med dem innan jag skvallarade..gillar inte att svkallrna men jag var tvungen efftersom fiffi är så blyg och inte kunde knuffa tebax. de gick tillsisst bort. de tjatade att vi skulle skynda oss, men då sa jag -ju mer ni tjatar desto långsammare sågar jag. när vi skulle lägga undan hade jag inte blivit klar, pågrund av tjatandet. men när de gick iväg sågade jag snabbt klart. när jg gick genom valvet och så råkade Erik vara där, och han kunde typ inte komma förbi för att han är ite mullig, så sa han - akta på dig annars dödar jag dig. men jag sket la i han, som är så töntig....sedan hade vi lunch. det var lasange och det gillar jag, så jag hämtade mer en gång. jag satt med fiffi och maja och de andra kompisarna satt lite längre bort. efter en liten stund sa felicia -jag kommer snart. hon gick bort till maja och börade prata, skratta och hålla på i minst en kvart. så jag tänkte, hon kommer la stå där hela lunchen, så jag gick och hämtade mer. när hon kom tebax och såg mer mat på min tallrik gick hon tebax till maja igen och jag förstod att hon inte brydde sig speciellt mycket. när skolan va slut 10 över 2, satt vi och läste/skrev/ritde vid ett bort i våran hemvist. vi väntade på att tiden skulle tcka till kvart över 2, då Isolde slutade. vi väntade länge och tiden gick segt. när vi tillsisst träffade Isolde fick jag skutts på hennes cykel eftersom jag åker buss. inget mer speciellt hände den kvällen..hemma hos isolde läste jag ett kärleks test i en julia tidning(för er julia läsare fick jag fläst b) och myste med hennes skit söta hamster Lolly(pop) jag kalla henne Lollypop^^ igentligen skulle hon heta Lilly, men nu heter hon Lolly. det var cross idag. en liten samling undommar vi kyskans hus. isag hade vi tipspromenad. jag kände mig utanför, as usual... när jag kom hem råkade jag berätta för emma och pappa att jag känner mig utanför i skolan, och pappa sa att den som mabbar mig är det synd om, men jag vill inte att någon ska veta att jag tycker synd om mig själv, då blir jag ennu mer utanför. och det vill jag värkligen inte. det slutade med att jag fick gå och tvätta ig i ansiktet, saltet från tåarna hade börjat svida. jag och emma provade lite frisyrer på mig och sedan satte jag mig vid bloggen^^ jag har pratat med min brevkompi idag, hon heter Hamuta och är från Japan. hon värkar jätte snäll och hoppas att vi träffas på riktigt någon gång. jag har nyss addat henne på msn. nej men nu ska jag gå och borsta tänderna, så jobbigt med tandställing!!! nattis alla blogg läsare^^


Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: