halloj

idag hade hemvisten B friluftsdag..vi blev uppdelade i grupper. 2 6or (jag o felicia) och 4 andra.. mellan 7-8 vet inte vad dem gick i..först gick vi hela vägen från tullbro skolan till orgenteringsklubben på slätten. där var det först några frågor, en tipspromenad med andra ord.. men det var inga lätta frågor! ett exempel var på "hur många elever det finns i 9b?(det var 9b som årdnade friluftsdagen) och exempel 2 "vilka var det som satte på brandlarmet när de kastade in en brinnande pingisboll i hissen för några år sedan? med mera.. vi hade förhoppningsvis alla rätt! sedan var det stationer..första skulle man hitta ett ägg i en hink med massa saker (jord,barr,kottar, löv med mera) samma station (man hade tid på sej) skulle man hitta kulor i ett inringat område. vårt lag hittade 2. sedan skulle man försöka kasta kulorna på ägget. man fick 5 meters avstånd. nästa station var..hm..jag kommer faktiskt inte ihåg ordningen men jag gör så här:
stationer, inte iordning:
bind ett band runt en elevs ögon, ta in hon/han i ett inringat ställe och guaida henne/honom att hitta pennor. de fanns gröna, och en röd. den röda betyder mer poäng en de gröna. jag var den som blev blindXD jag hittade 2 gröna pennor med hjälp av resten av mitt lag som stod utanför ringen och sa var de var.
nästa var en hink full med olika äckliga grejjor blandat (köttfärs,kattmat,oliver,mjöl m.m) så skulle man leta efter en metall bricka. sedan var det ..lite pinsamt men moste bara berätta! det var en tjej (9b) som stog med en påse i handen, en godis påse.hon sa till Axel(från laget) -vilken smak? hon höll påsen framför honom. -du får inte kolla vilken du väljer! han tog upp en röd...kondom!! ush tänkte jag, vad har de tänkt att vi ska göra? hon sa -okej, då börjar vi. så förklarade hon. -någon frivillig? ingen räckte upp handen. då fick hon välja vilka som skulle vara med. hon tog en gurka, trädde över kondomen och sa att axel börjar du ska ta gurkan mellan benen, hoppa jämnfota i sick sack till de trädet där *pekar* och sedan föra över gurkan till Melinda. ni får inte nudda gurkan med händerna. så ska hon gå baklänges till Elin som har stått och snörrat runt,runt,runt medan axel och melinda gick med gurkan. nu ska melinda ge gurkan på samma sätt till Elin. som ser ut som om hon vore full! hon e helt yr och tar emot gurkan mella bena. sedan springer hon sick sack (det var nog inte meningen) till mållinjen! men sedan kommer det värsta..-okej, det tog (något) sekunder. och om ni vill ha 50 extra poäng så ska någon...suga på gurkan! då gick axel fram och sa -jag gör allt för laget! åååååh! nu går de la förlångt tänkte jag, dessutom är en lärare med! haha, det var as kul! nästa var att man skulle sjunga. ingen ville..som tur va! men då fick en kille sjunga. han går i 8an..XD en annan kille utanför laget sa: 1 eller 2? -va? sa killen i vårat lag. -1 eller 2? sa en annan tjej då. ta 2! ta 2! ta 2! viskar alla i laget . han tar 2. då förklarar den kille som första sa "1eller2" här.du ska sjunga denna låten som du tror att den kan låta. alla ni där, ställ er på en rad. när killen här sjunger så får ingen av er skratta! nu hade han gett killen i 8an ett papper, och alla andra i laget stog på en rad. ingen fick skratta, och inte ens hålla för munnen! han sjöng..ooooch..alla gjorde skratt färdiga miner! ingen av er på bloggen vill veta vad han sjöng! ush, vad snuskigt. jag säger en mening: jag vil bara knu-knu-knu-knuffa dej i säääängen, för jag är din gummi brud med striing!hahaha!jag trodde jag skulle dö! vi fick 6 poäng, man fick minus poäng om man skrattade och från början hade vi 10. det var bra endå! den sista var att man skulle leta upp 8 ägg, på en viss tid i ett inramat område. vi hittade alla rätt snabbt. sedan var det bilder på lärare från hela Bs hemvist. -nu ska ni kasta ett ägg på den läraren ni tycker illa om. lärarna har olika värde. så ni vet. sa tjejen. ingen av oss träffade ett endå träd... eller jo, men inte på bilden.När axel kastade så skvätte de jätte mycke! så det kom på feicias hår...ojoj, stackarnXD det vara asa kul, men gurkan var det roligaste av allt. kan inte berätta det för mamma eller pappa! haha..det kändes som om dagen aldrig skulle ta skut..men till sist gjorde den det, och då var bara klockan 11! vi fick sluta tidigt. tidigare en de andra i klassen! mina skor var helt genom våta..hade velat ha ett fot bad då! men du e jag hemma, och e helt slut.. ska plugga inför nästa prov! man ska kunna 21 länder med respektive huvudstad utantill, och plasera dem på kartan! vi har tema afrika. så vi har afrika. en så länge så kan jag bara 13.. men..kämpa på!
såg en groda där i skogen!! sweet Yotsuba!!!

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥
bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?
Trackback


Om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bor i: Falkenberg (Halland).

Om bloggen:
Skapades 10 Oktober 2008, var då en blogg jag bara skrev lite i då jag kände för det c: Började "tas på allvar" i mitten av 2010 ;) Handlar om mig och mitt liv, kort sagt :)

Kontakt:
Det första ni kan göra är helt enkelt att lämna en kommentar, annars kan ni ställa en fråga i min Blogresponse, (finns i menyn) eller så kan ni maila mig å: [email protected]

Bloggen syns bäst i:

Och totalt cp i: